7 runde.Ingen overraskelser i bryghus cup

Ikke overraskende skulle vinderen af bryghuscuppen findes blandt klubbens pt. to stærkeste spillere IM Erik Pedersen og Ove Kroll. Begge opnåede 6½ point af 7 og afgav kun en enkelt remis til hinanden. 1 pladsen skulle så afgøres på korrektion og den faldt ud til Oves fordel (24½) mens Eriks korrektion var 1½ point dårligere. Per Pedersen Sluttede med 5 point og blev nr 3.
Poulsteen Holm Grabow fulgte længe pænt med toppen men tabte så først til Ove og derefter til Erik og blev dermed hægtet af topkampen

I præmiegruppe 2 i denne sweitzerturnering tilfaldt 1 pladsen Uffe Kallenbach med 4 point mens 2 pladsen skulle afgøres på Korrektion mellem Svend åge Ubbesen, Egon Madsen og Tue Bach med 3½ point. Tue startede ellers som lyn og torden med først at slå Jens Sørensen og dernæst Jens Madsen, to ikke helt dårlige skalpe må man sige, men gik siden lidt i stå og fik kun yderligere 1½ point. Korrektionen faldt ud til Svend Åges fordel Så Tue måtte lade sig nøje med 3 Pladsen.
Som altid var sæsonafslutningen en hyggelig dag, ikke mindst takket være Thisted Bryghus´s store gæstfrihed, hvor der som altid er sørget for rigeligt med mad og drikkevarer til de tørstige og sultne skakspillere.Samt præmier bestående af øl eller sodavand efter eget valg. At gæstfriheden ophører ved skakbrættet måtte blandt andre jeg sande, men måske det bliver til en revance næste år. Desværre kunne man konstatere en deltagernedgang i år. En udvikling der forhåbentligt kan vendes.
Skakklubben holder nu sommerferie indtil august,hvor sæsonen starter med forhåbentligt nye gode resultater både for klubben og dens medlemmer.
God sommer!