5- 3 sejr mod Aalborg 2 i Aalborg sikrer fortsat toplacering til 1 holdet.

Med en 5-3 sejr på udebane mod Aalborg 2 fastholdt 1 holdet sin 2 plads i 2 division. Topholdet Viby vandt samtidigt 5½ - 2½ over skive så forspringet er nu på 2 point Til Nordthy på andenpladsen.Der er dermed lagt op til en rigtig gyser når Viby kommer på besøg d. 6 marts

Nordthy Skakklub fastholdt 2. pladsen i 2. division gruppe 5, da det søndag 6.2. blev til en udesejr på 5-3 over Aalborg Skakforenings 2. hold.
Kampen fik ellers ikke en alt for god start, da Kai Jessen efter delvist mislykket åbningsspil valgte at satse alt på et dødfødt angreb med tunge officerer i h-linien og fik sin dame fanget efter en smart manøvre af modstanderen. Erik Pedersen fik dog hurtigt udlignet, da han udmanøvrerede Bjarne Sønderstrup på 1. bræt. Stillingen var meget lukket, men da Erik havde fået placeret alle brikkerne optimalt kunne han åbne stillingen afgørende med fremstødet f4, der hurtigt gav et vindende angreb.
Kort før tidkontrollen måtte Jens Madsen strække våben. Efter ellers at have fået en udmærket stilling efter åbningen i en skarp stilling med modsatte rokader røg han ind i adskillige taktiske finurligheder og blev til sidst helt udspillet. Poulsten Grabow vandt hurtigt en bonde og besluttede derefter at ofre kvalitet for yderligere en bonde og initiativ. Trods begyndende tidnød forsvarede modstanderen sig godt i et slutspil med mange finesser, og man blev enige om remis.
Ove Kroll havde en kvindelig modstander, men viste sig nu ikke rigtig fra den galante side. Han spillede som vanligt tilbageholdende i centrum i åbningen og tillod Elena Steffensen at bygge et flot bondecentrum, som Ove efterfølgende satte under beskydning. Han fik sprængt centrumsformationen og indkasserede en bonde, der sammen med et stærkt løberpar blev udslagsgivende i slutspillet. Kort efter tilbød Jens Sørensen remis, hvilket blev modtaget. Jens havde haft et lille initiativ hele partiet og vandt i forbindelse med en afvikling en bonde. Det afsluttende dronningslutspil med 4 bønder mod 3 var dog remis.
Dermed var stillingen 3-3 med 2 partier på de to nederste brætter tilbage, hvor vi havde reserverne Egon Madsen og Tummas Jacobsen med. Egon pådrog sig en skidt bondestilling i forbindelse med dronningafbytning kort inde i partiet, men havde dog løberparret at trøste sig med. Desværre forfulgte han en forkert plan og drev ind i en noget passiv stilling. Han holdt dog sammen på stumperne og bibeholdt den materielle ligevægt og i det afsluttende bondeslutspil, der sandsynligvis var remis, var det derimod Christian Volmer Nielsen, der lavede den afgørende fejl, der tillod Egon at snuppe et helt point.
Afslutningen på Tummas' parti blev forbudt for børn: Efter at have stået bedst hele partiet vandt Tummas to bønder, men forsømte derefter at gennemføre en tårnafbytning, der ville have frataget Jan Peter Lysberg det allersidste modspil. Istedet blev Tummas udsat for et voldsomt angreb, og han var nødt til at ofre en kvalitet for at kunne forsvare sig. Der blev byttet ned til et slutspil med løber + 3 bønder til Tummas og tårn + 2 bønder til Aalborgmanden. Det så ud til at være remis ved korrekt spil, men efter ca. 5½ times spil overså Lysberg, at hans tårn stod rent i slag! Tummas sagde ja tak og sikrede med denne ikke helt stilsikre gevinst den samlede sejr på 5-3. I øvrigt den 3. gevinst i træk til Tummas, der ser ud til at have fået gang i brikkerne igen.