Dm Skudt igang for de sidste af de 8 deltagere fra Thy

Så Blev Dm skudt igang for de sidste af de 8 deltagere fra Thy skakklub.Jens sørensen i mester 7 startede allerede tirsdag, men de øvrige 7 måtte vente til skærtorsdag.

Per Pedersen i veteranklassen stiller op som ratingfavorit i et meget spredt felt og lagde også ud med at vinde i sikker stil over Bjørn Laursen Evans (1800) Han snuppede et par bønder fra modstanderen og kørte sejren sikkert hjem.
Når Jesper Nielsen spiller er der altid garanti for dramatik. Også denne gang da han i basis 5 gruppe 2 lagde for med en flot sejr over Johan Holmstrøm Ålborg (1743) Han kvaste modstanderen i et kongeangreb med 2 kvaliteter mindre. En flot præstationtion der burde kandidere til en skønhedspræmie.
Uffe Kallenbach i Basis 7 gruppe 1 lavede en fingerfejl i en udemærket stilling mod Karsten Nielsen Aabybro (1819) og kom aldrig ud af klemmem.i Runde 2 fik han et oversidderpoint som et plaster på såret.
I basis 7 Gruppe 2 er Thy repræsenteret af hele 4 spillere. Det er Freddy Holler, Jørgen Thomsen Michael Christensen og Kent Knudsen. Freddy Holler lagde ud med at vinde uden kamp da hans modstander aldrig dukkede op, men i anden runde vandt han i fin stil over Jens ole van de weerd Aalborg (1328) og har dermed lagt sig i førerfeltet fra start. Det bliver spændende og se om han han kan holde stilen.
Jørgen Thomsen og Michael mødtes i første funde og tog relativt hurtigt remis efter at Jørgen ellers mente at have haft angreb, Det ebbede dog ud for ham og remisen blev taget. I anden runde mødte han Jørgen Clausen Gråsten (1245) en ganske ung gut på ikke ret meget mere end 10 år.Igen pressede (vores ) Jørgen gevaldigt på, men den unge mand forsvarede sig godt og indædt,og da Thomsen ikke fandt de rette midler modtog han tilsidst sin unge modstanders remistilbud. Michael Christensen blev i anden runde mødt af Sokolskys åbning (1.b4). Hans modstander Erik Asmund Gråsten (1423) Har dog næppe spillet det helt korrekt,for Michael overvandt tidnøden og kom ud på den anden side med to bønder mere og vandt tilsidst efter en maratondyst på sin materielle fordel.
Kent mødte i første runde Per Lykke Porsgård Kolding (1399) i en siccilianer med hvid.Stillingen var længe meget lige og kent forsøgte sig med et remistilbud som meget bastant blev afslået.Han fik derefter ikke rigtigt gang i brikkerne og det gav hans modstander chancer for en modoffensiv via feltet e5, der til sidst resulterede i et tabt slutspil med to bønder mindre. I anden runde mødte han den anden af feltets unge deltagere Lasse Luther Jetsmark (1153) og bestemte sig for at satse ved at spille Larsens variant i caro cann (1.e4,c6 2.d4 d5 3.Sc3,dxe 4.sxe4,Sf6 5.Sxf6,gxf6) Han opnåede også en udemærket stilling som længe virkede chancerig.Men fik aldrig rigtigt gang i et angreb der slog igennem og det hele ebbede ud i et slutspil med dronning løber mod dronning springer der blev taget remis.
For Formand Jens Sørensen i mester 7 har dm indtil videre været en lidt trist affære. Efter en remis i første runde mod Henrik Mortensen Helsingør (2024) har han måtte indkassere to boller.I anden runde mod Niels Peter Nielsen, Skakspilleren (2067) og senest mod Leif Jensen, Tølløse (2014)

Per Pedersen spiller 1 runde i veteranklassen ved dm.

Resultater og meget mere kan findes på Dms hjemmeside her