2 førstepladser og en andenplads til Nordthy i Gågadeturnering

Holstebro Skakklub havde valgt at markere sæsonåbningen med et gågadearrangement i gågaden i Holstebro. Det skete i form af en syv runders hurtigskakturnering. Delt i to grupper.
Fire fra Nordthy Skakklub havde valgt at deltage, det var IM Erik Pedersen, Egon Madsen, Tue Bach og Kent Knudsen.
Desværre var Vejret ikke helt med de deltagende. Den stærke blæst og de lejlighedsvise byger gjorde det til en noget kølig affære, men med en del tænderklapren, blev arrangementet gennemført trods alt, og hyggeligt er det jo under alle omstændigheder at spille skak under den åbne himmel,midt i myldretiden. Og Holstebro er en hyggelig by.
Erik Pedersen har efterhånden gjort det til en vane at snuppe førstepladser når han spiller i Holstebro, og heller ikke denne gang gjorde han undtagelser. Med 6½ af 7 vandt han suverænt mestergruppen, og var endda sikker på den inden sidste runde.
I gruppe 2 Lagde Egon Madsen og Tue Bach sig fra start i førerposition, Egon holdt sin 1 plads hele vejen,og vandt gruppen med 6 point mens Tue måtte se sig indhentet af Leif Hamborg Herning som han måtte ud i lynomkamp imod for at få afgjort 2 pladsen. De sluttede begge på 5 point.Tue vandt omkampen 2-1 og kunne dermed snuppe 2 pladsen. Kent holdt sig beskedent i baggrunden og scorede kun 1½ point, efter en mildt sagt Miserabel indsats.

Som altid blev det, trods det omskiftelige sommervejr en god og hyggelig dag i holstebro og mon ikke lysten skulle komme igen hvis Holstebro skakklub skulle arrangere noget lignende en gang.