jens C Grud Sørensen

Generalforsamling

26. februar 2006
Referat af generalforsamling 20/2 2006

16 medlemmer var mødt frem. Formanden byder velkommen, og meddeler at det af uforklarlige grunde ikke havde været muligt at få en annonce i Thisted Posten, hvorfor generalforsamlingen ikke kunne anses for lovlig indvarslet. Ingen protesterede mod generalforsamlingens lovlighed, da den har været fastsat og bekendtgjort på hjemmesiden i mindst et halvt år.
· Valg af dirigent

Poul Ladefoged valgt.
· Formandens beretning

Godkendt.
· Regnskab.

Revisorerne havde flere ubesvarede spørgsmål til kassereren, som var fraværende. Revisorerne nøjedes derfor med at konstatere at kasse- og bankbeholdning var intakt. Af nøgletal kan nævnes at året har givet et underskud på ca 4300-, men der er skyldige kontingentrestancer på 10700-.
· Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår uændret: Vedtaget. ( med en opfordring til medlemmerne om at betale skyldigt kontingent)
· Valg af spillested og tid.

Bestyrelsen foreslår uændret: Plantagehuset, mandag: Vedtaget.

· Indkomne forslag.

· - bestyrelsen foreslår navneforandring således at navnet afspejler den udvikling der er i det omgivende samfund. (-skakklubben ”THY” – Thisted Skakklub – Skakklubben Nordthy -?). Efter den forventede debat var afsluttet blev der først stemt om navnet ”THY skakklub”, hvilket fik 9 stemmer. Der blev derfor ikke stemt om andre forslag, navnet er fremover ”Thy Skakklub”.
· -bestyrelsen ønsker generalforsamlingens stillingtagen til indførelse af en rygepolitik – ønsker vi en rygepolitik ? – i bekræftende fald hvordan skal den se ud ?
Også dette punkt blev debateret livligt. Debatten mundede ud i fremlæggelsen af 3 forslag:
Rygeforbud i spillelokalet, der må ryges i det tilstødende lokale samt på gangen.
Rygeforbud i spillelokalet indtil kl 2130.
Der må fortsat ryges.
Forslag 1) fik 9 stemmer hvorfor der ikke blev afholdt flere afstemninger.

· Overrækkelse af præmier.

3 medlemmer af klubben fik overvakt 2 flasker vin som anerkendelse for et stort arbejde indenfor klubben ( Egon Madsen, Oluf Jessen, Kent Knudsen)

Valg: formand. Genvalg
2 bestyrelsesmedlemmer- Peter Klemmensen / Peter Madsen. Genvalg
2 bestyrelsessuppleanter- Egon Madsen – Henning Jensen Genvalg
2 revisorer – Oluf Jessen – Poul Ladefoged. Genvalg
1 revisorsuppleant – Jens Madsen. Genvalg

· Eventuelt.

Som traditionen foreskriver : Lynskak.

Referent Jens C Grud Sørensen