Fire fra Nordthy skakklub deltager i store belgisk open

Fire fra Nordthy skakklub valgte at gøre sommerferien til en skakferie, med deltagelse i en stor open i den Belgiske by Gent. Det var IM Erik Pedersen, Jonas Udmark, Egon Madsen og Tue Bach. Turneringen havde knapt 400 deltagere med den russiske stormester V.Ikkonikov (2560) som den højest ratede. Ialt talte feltet 7 stormestre, blandt andre Emms og Ward fra england. Der også før har deltaget i danske turneringer. Turneringen spilledes over ni runder fra den 16-20 juli.

Erik Pedersen havde en god turnering, og kun et ærgeligt nederlag i sidste runde forhindrede ham i at komme i præmierækken. Han scorede i alt 6 point og sluttede på en sammenlagt 16 plads.
Heller ikke de andre tre opnåede at komme i præmierækken, men alle fik uden tvivl en god oplevelse og en masse erfaringer med hjem.

Vores tidligere medlem Jonas udmark Spillede sikkert mod formodet svagere spillere, hvor han hjemførte pointene med sikker hånd, Desværre kneb det lidt mere mod de stærkere spillere, hvor han til tider måtte se sig overspillet efter forskelligartede uheld. Han scorede ialt 4½ point.Hvilket vel ret beset ikke var helt så skidt endda.

Egon Madsen Havde et par kiksere undervejs, blandt andet trak et nederlag til en 1200 mand i 6 runde lidt ned i den samlede bedømmelse og desuden missede han et par gevinststillinger undervejs.Det blev til ialt 3 point hvilket nok var lidt under forventelig score. Men i en open kan alt ske. Det er netop charmen ved denne turneringsform.

Tue Bach spillede en turnering på det jævne, han startede med 3 nederlag men i fjerde runde kom den første sejr og sjette og syvende bød på remiser i begge tilfælde mod højereratede spillere den sidste iøvrigt imod klubkammerat og rejsefælle Egon madsen efter ganske få træk.i niende og sidste runde kunne han krydre indsatsen med en fin sejr over en højereratet spiller.Også Tue opnåede 3 point.

Alt i alt blev det en fin tur og der var enighed om at forsøge sig med noget lignede igen.