Klubturneringen 2005 startet.

Klubturneringen startede mandag med 6 partier spillet ,3 i hver gruppe. Alle partier fandt en afgørelse.
I gruppe 1 vandt begge kandidaterne til topplaceringer. Jens Sørensen over Uffe Kallenbach og Ratingfavoritten Per Pedersen over Svend Åge Ubbesen. Den store ratingdifference kunne mærkes også i det treidje spillede parti. Ratingdifferencen var stor og resulterede i en forventet sejr til Oluf Jessen over Poul Ladefoged
I gruppe 2 Startede man faktisk med et topogør, idet de to ratingfavoritter Freddy Holler og Jørgen Thomsen stødte ind i hinanden allerede her i første runde. Den dyst trak Freddy Holler sig sejerrigt ud af. Eigild Vestergård vandt over Kent Knudsen. der efterhånden har gjort det til en fast tradition altid at tabe i første runde. Og Henning Jensen vandt over tilbagevendte Ole Hede Madsen.
Anden runde spilles Mandag d. 19/9