Holdturnering overstået med flotte resultater for de tre hold

Nordthy Skakklubs 3 hold har nu alle afsluttet vinterens holdturnering, og det blev til 2 fornemme 2. pladser og en 3. plads for holdene i deres respektive rækker. 1. holdet cementerede sin 2. plads i skakkens 2. division ved at slå Skive Skakklub 5½-2½, men de 2½ points var lige præcis nok til, at skibonitterne kunne undgå nedrykning, så der var tilfredshed med resultatet i begge lejre.
Topscorer på førsteholdet blev Ove Kroll der med 5½ af 6 samtidigt scorede et kandidatresultat.Per Petersen afgav kun ½ point og scorede 4½ af 5.
Erik Pedersen forblev også ubesejret med 4 af 4. Fire point blev det også til for holdleder Jens Madsen der dog måtte bruge 7 kampe til at opnå det. Jens Sørensen kom med 3½ af 6 point over den magiske grænse og kan nu kalde sig mesterspiller.
Nordthys 2. hold sluttede på 3. pladsen i A-rækken, hvor den sidste dyst mod Kjellerups 3. hold endte uafgjort 4-4.
Topscorer på andetholdet blev Uffe Kallenbach med 5½ af 7. efterfulgt af holdleder Egon Madsen der forblev ubesejret med 4½ af 6. Samme score opnåede Jesper Nielsen der kun måtte se sig besejret i sidste runde mod kjellerup, og Freddy Holler der kun afgav ½ point og altså fik 4½ af 5
Endelig fastholdt Nordthys 3. hold også sin 2. plads i C-rækken, ved, i den afsluttende dyst mod Vorgod 2, at hive en sejr på 3½-1½ hjem. På trods af lidt turbulens på de øverste brætter, hvor de måtte afgive en spiller til andetholdet og en blev forhindret i at deltage, klarede de sig som helhed godt, og har grund til tilfredshed.
Kent Knudsen scorede 5½ af 7, dog en uden kamp, mod holstebro.Bortset fra et dumt og unødvendigt nederlag i kampen mod Viborg 5 har han vel grund til tilfredshed med resultatet.
Holdleder Henning Jensen scorede 5 af 7 og har måske grund til at ærge sig over ihvertfald det ene nederlag i kampen mod Viborg 4, hvor en mulig chance for remis blev forpasset, med tab til følge men alt i alt en god og stabil indsats.
Michael Christensen scorede 4 af 5 og spillede godt og sikkert bortset fra det hovedløse nederlag i kampen mod Viborg 4.
Samlet set blev det en rigtig god sæson for de tre Nordthyhold, der alle endte i toppen af deres grupper, og det må vel give grobund for begrundet optimisme til næste sæson der starter i November måned.