Med blandede følelser.......

Holdskak søndag den 2-12-2012. Viborg 2-Thy 2

Endnu en svær kamp for 2. holdet. Forventet score 6,12-1,88 i Viborgs favør. Som man vil se af nedenstående fik vi 2 point hvilket jo var som forventet. Men med lidt mere held/skarphed kunne vi godt have fået flere point på kontoen.

På 1. bræt var undertegnede oppe mod holdturtneringsleder Morten Fabrin (1992). Jeg kom aldrig rigtig igang mod den stærke Fabrin og afsluttede med at miste min dronning efter en grov fejl.

På bræt 2 var Hans Jørgen Raunborg anderledes skarp. Viborgs Thomas Højbjerg Pedersen (1877) angreb Hans Jørgens konge i en stilling med uligefarvede løbere. Viborg manden ofrede materiale i forvisning om en snarlig mat. Men et par mellem skakker gav Hans Jørgen mulighed for at forsvare det kritiske felt og køre pointet i hus. Flot spillet!

3 bræt Uffe lagde hårdt fra land. Fik med hvid en dækket bonde på f7! Desværre havde Uffe forsømt sin udvikling og Viborgs Anders Revsgaard Andreasen (1767) kunne aflive bonden og stabilisere sin stilling. Jeg så ikke hvad der skete til sidst. Men 1-0 til Viborg-manden.

Som 4. bræt havde vi Svend Åge. En smart kombination tidligt i midtspillet gav en officer til vor mand. Michael Bach (1722) valgte derefter at opgive. Et dejligt point.

Bræt 5 Henning Jensen kom aldrig igang mod den unge Tor Joensen (1700). Henning fik en svag bonde i åbningen. I forsøget på at forsvare denne bonde mistede Henning en officer og der var ikke mere at komme efter.

På 6 bræt havde vi Hans Jørgen Christensen. Et langt sejt parti med Byrial Jensen (1545) endte med tårnslutspil. Stillingen var remis, men Hans Jørgen var nok lidt træt efter 5½ times spil og spillede desværre forkert og tabte. Rigtig ærgerligt!

Ærgerligt var det også på bræt 7. Finn pressede hele partiet Martin Høj Hansn (1800). Desværre fandt han aldrig det helt afgørende og tillod tilsidst Mantin at trænge ind i sin stilling. Efter 5 timer og 55 min måtte Finn desværre opgive.

Også Kent på 8. bræt havde gode muligheder for point. I en stilling hvor Kent stod klart bedst fandt han den rigtige plan og ville dublere sine tårne i f-linien med stor fordel tilfølge. Desværre kom det ene tårn under denne manøvre til at stå i slag. Børge Fisker (1494) sagde tak og Kent valgte selvfølgelig at opgive. Ærgerligt igen!

Altså 6-2 til Viborg som forventet. Men godt kæmpet over hele linien. Kun Henning og undertegnede var ikke i nærheden af point. Næste kamp er Hjemme mod Herning 2 13-1-2013.

Egon Madsen, holdleder Thy 2