Velkommen
Velkommen til Thy skakklubs hjemmeside. Vi spiller skak hver mandag kl 19,30-24,00. Alle er velkomne til at kigge forbi på vores klubafterner til en snak og måske et spil skak, eller skulle man ønske mere information at kontakte vores formand Jens G Sørensen på tlf (97)961656 mail

Klubbens adresse:
Plantagehuset
Plantagevej 18
7700 Thisted

Torsdag den 20.11 2008

var Thy 2 en tur i Viborg for at møde Viborg 3. Efter rating tallene et af de stærkeste hold i rækken. På trods af at Viborg stillede i stærkeste opstilling og at vi havde afbud på 1. bræt gav vi dem dog kamp til stregen.

På 1. bræt tabte Oluf en bonde, men efter en sej kamp opgav Finn Normann Larsen (1895) at finde gevinsten og man enedes om remis. På bræt 2 var der ikke det store på færde. Efter 15. træk til Viborg-manden remis og Egon, tog fornuftigt nok imod.

På 3. bræt var der mere kamp om sagerne. Svend Aage kom ikke for godt fra åbningen og Viborgs Peder Bækgaard havde klar fordel. Svend Aage forsvarede sig dig godt og Bækgaard spillede nok ikke helt korrekt. Angrebet fusede ud og pointet blev delt. Og Uffe på bræt 4 delte i et parti hvor han havde været i defensiven det meste af tiden. Altså 2-2 på de første 4 brædder. På 5. bræt fik vi aftenens eneste Thy sejr. Poul plukkede i et slutspil med dronning og uligefarvede løbere 3 bønder fra modstanderen og denne valgte, måske i god tid, at opgive.

På 6. bræt var Freddy ikke alt for heldig. Efter at ha` ført med en bonde det meste af partiet, fik Viborgs Børge Fisker stablet et matangreb på benene, som ikke stod til at afværge! Michael, som kom overbevisende fra start i første kamp mod Ikast, fik denne gang lidt mere at se til. Michael pressede på kongefløjen og vandt en bonde. I det efterfølgende slutspil med løber mod springer var merbonden dog ikke nok til gevinst. På 8. bræt kæmpede vores reserve Henning godt og havde gode remis chancer i et slutspil med tårn + 4 bønder mod tårn, løber og 2 bønder. Desværre for Henning bukkede han tårnet i tidnød.

Altså et knebent 3½-4½ nederlag til Thy. Hvis man ser på ratingtallene godt nok, men med lidt held i sprøjten tilsidst kunne vi godt ha` vundet. Vi ligger med 7½ point efter 2. runder på 6. pladsen. Rækken føres af Ikast med 10 point, mens vores modstander i næste runde, Holstebro 2, ligger sidst med 5½

Egon Madsen

Senest opdateret 21 nov 2008